Photoflare: Penyunting Imej Sumber Terbuka untuk Keperluan Penyuntingan Mudah

Photoflare adalah penyunting gambar sumber terbuka yang menyediakan ciri penyuntingan gambar asas dengan antara muka yang mudah digunakan. Ketahui cara memasangnya di Linux.



Ringkas: Photoflare adalah penyunting gambar yang tersedia untuk Linux dan Windows. Editor mempunyai edisi komuniti sumber bebas dan terbuka.

Dalam soal penyuntingan gambar di Linux, GIMP adalah pilihan pertama dan jelas. Tetapi GIMP boleh menjadi luar biasa jika anda tidak memerlukan fitur penyuntingan lanjutan. Di sinilah aplikasi seperti Photoflare masuk.





tingkatkan ruang maya kotak cakera

PhotoFlare: Penyunting gambar sederhana

Di laman web Photoflare, anda akan mendapat harga dan pilihan untuk langganan bulanan. Walau bagaimanapun, aplikasinya adalah sumber terbuka dan itu kod sumber boleh didapati di GitHub .

Permohonannya juga percuma untuk menggunakan. The bahagian harga / langganan adalah untuk sokongan kewangan projek. Anda boleh memuat turunnya secara percuma dan jika anda menyukai aplikasinya dan terus menggunakannya, pertimbangkan untuk menyumbang kepada projek tersebut.



Pasang pada pengedaran berasaskan Ubuntu

Photoflare mempunyai PPA rasmi untuk pengedaran berasaskan Ubuntu dan Ubuntu. PPA ini tersedia untuk versi Ubuntu 18.04 dan 20.04.

Buka terminal dan gunakan arahan berikut satu demi satu untuk memasang Photoflare:

sudo add-apt-repository ppa:photoflare/photoflare-stable sudo apt update sudo apt install photoflare

Untuk membuang Photoflare dari pengedaran berasaskan Ubuntu, gunakan arahan ini:

sudo apt remove photoflare

Sebaiknya hapus juga PPA:

sudo add-apt-repository -r ppa:photoflare/photoflare-stable

Memasang di Arch dan Manjaro

Photoflare boleh didapati di repositori komuniti Arch Linux. Oleh itu pengguna Arch dan Manjaro dapat memasangnya dengan menggunakan perintah pacman.

Memasang di Fedora dan pengedaran lain menggunakan Flatpak

The Versi Flatpak Photoflare juga tersedia dan anda boleh memasangnya pada edaran anda jika menyokong Flatpak.

Anda juga boleh mendapatkan kod sumber dan menyusunnya sendiri (ya, ini untuk anda pengguna Gentoo):

Kod sumber Photoflare

Pengalaman dengan Photoflare

Saya merasa agak serupa dengan Pinta dengan ciri-ciri yang sedikit lebih. Ini adalah alat mudah untuk beberapa penyuntingan gambar asas. Ciri kumpulan adalah nilai tambah.

Saya nampak gambar tidak kelihatan tajam ketika dibuka untuk diedit. Saya membuka tangkapan skrin untuk diedit dan fon kelihatan kabur. Namun, setelah menyimpan gambar dan membukanya dalam penampil gambar tidak menunjukkan masalah seperti itu.

Secara keseluruhan, ini adalah alat yang baik jika anda tidak mencari penyuntingan gambar kelas profesional.

berapa besar ubuntu

Sekiranya anda telah menggunakannya pada masa lalu atau jika anda mencubanya, kongsikan pengalaman anda dengan Photoflare.


Suka dengan apa yang anda baca? Sila kongsi dengan orang lain.